THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, May 28, 2009

Tengsengnya haku!..


2,3 ari ni betul2 menguji aku.. bos bising2 pasal email jabatan yg tak bleh buka. Dia dah kena bambu ngan Dato’ KP berejam2 dlm meeting pastu dia nk pass kat aku plak tempiasnya!.. dah dia sendirik pun tak penah buka pehtu nk salahkan aku gek.. dah tentu aku dh bgtau computer aku masuk virus ritu so bila dh reformat abes suma data2 aku ilang.. aku takde save plak addnya.. lg pun ibu pejabat kata nk create baru.. eh dia stil nk marah2 aku.. siap ckp nk bawa aku g KL ngadap Dato’ KP. mende plak?.. takkan pasal benda cemtu pun smpai nk ke kl.. tension btol aku ar!.. last2 aku kontek suma org2 ibu pejabat yg aku ada… nk2 si mail ICT tu.. aku tak pedulik.. dh abes wkt keje pun aku kaco dia jugak minta tlg dia tgk2kan cemana nk buat ngan email tu.. dpd aku kena trun KL sure masak aku nk dengo ceramah Dato’ KP dekat 5 bakul.. adooiii!.. umah dahler tgh renovated sket kat dapo.. nk ke sana kemari pun mcm berat jerk!.. boss ni napeler tak paham2?.. mujurler dh minta tlg si mail godam mana yg patut n backup balik add yg dh expired tu.. baru boleh buka.. haa hamek ko.. dr bulan bape punya email Dato’ KP sent tu suma aku print!.. pg2 aku dtg aku terus usaha buka n print out.. takde tinggal ckit pun.. bos aku bleh plak ckp “laaa aku baru nk bawa ko g KL dh bleh buka plak emailnya?.. aku dh kobar2 neh g KL”.. herk elley.. bleh tak cemtu?.. saja nk bg aku kena marah ar tuuu.. org ibu pejabat tu dahler pesen puak2.. tak koser aku nk ikot!.. baik aku dok kat cni je diam2.. huhuhu!....





erm.. what eva.. kat bwh ni aku ada something yg aku baca kat one of small artikel.. just nk share.. aku nk ilangkan tensionngg neh!.. jom ar baca.. lawak yg bermesej.. hahahaha!...

Ekonomi Tradisional : kita ada 2 ekor lembu, jual sekor, beli yg jantan buat baka. Lembu bertambah, ekonomi meningkat, ada duit sampai mati.

Ekonomi India : ada 2 ekor lembu, dua2 kena kerah buat kerja ladang

Ekonomi Pakistan : tak ada lembu, tp kata lembu india tu dia punya

Ekonomi Amerika : ada 2 ekor lembu, jual sekor dan paksa sekor lagi keluarkan susu yg sama byk dgn yg dikeluarkan oleh 8 ekor lembu. Bila lembu tu mati dia pura2 terkejut dan salahkan Negara lain. Serang Negara tersebut dan seterusnya isytiharkan untuk menyelamatkan dunia. Lepas perang dia rampas 2 ekor lembu!

Ekonomi Perancis : ada 2 ekor lembu, lancarkan mogok sebb nk 3 ekor lembu

Ekonomi Jerman : ada 2 ekor lembu, kasi macam2 ubat supaya boleh hidup selama 100 tahun, mkn sebln sekali dan perah susu sendiri

Ekonomi British : ada dua ekor lembu, dua2 gila!

Ekonomi Itali : ada 2 ekor lembu, tak tau kat mana hilang.. lantaklah.. baik rehat mkn pizza..

Ekonomi Jepun : ada 2 ekor lembu, ubah suai saiznya jadi 1/10 dpd saiz biasa, hasilkan 20 kali ganda susu, kemudian buat kartun comel bernama cowkimon dan jual ke seluruh dunia..

Ekonomi Rusia : ada dua ekor lembu, kira balik dan didapati ada 5 ekor. Kira sekali lagi, ada 42 ekor pulak.. kira semula kurang pulak jadi 17 ekor.. ah bosan!.. baik minum vodka!..

Ekonomi China : ada 2 ekor lembu tp ada 1,400 org yg hendak perah susunya. Rahsiakan perkara ini dan tangkap sesiapa yg bocorkan rahsia.

Ekonomi Malaysia : ada 2 ekor lembu, minta subsidi kerajaan, kemudian guna duit itu beli kereta, melancong dan kahwin satu lagi. Lepas tu minta 2 ekor lembu lagi…

5 sedara dunia akhirat:

$yaf!d@h_88 said...

hek eleh ape pulak cite pasal lembu budak nie
dah tak de cite lain ke

LebahNakaL said...

Salam my frend...

harap ari ni lebih better than last week n yesterday...
huhuhu... bos tu PRN o PPRN..???
aku dh bca ko nyer luahan ko psl keja last thursdy..patut ler cc mintak aku wat pej nyer email ingt PPRN nk so aku ckp tanyer cc kalo PPRN mintak nk kena wat formal letter ke antar bila dh wat nail hehehe...
that y aku tanye PPRN o PRN 'bos' yg ko maksud kn...

apa pun as frend take this situation like power of command.sbb per nama pun bos mana ada bos yg nk merendah diri dlm stiap arahan o perintah coz dia 'Bos'...
sbo je ler coz biler kita niat ikhlas menjalankan tugas tu as ibadah beso pahala tu n smile alwz coz selain dpt pahala sunat kita gak melonggarkn o mereggangkan otot2 n urat2 kt muka baru ler awet muda beb...

mmg selalu org ckp 'ble ler ko ckp cuba ko kt tmpt aku'...
kn di dunia mana ada org yg sesempurna Rasullullah s.a.w.so, kita anjoy kita nyer keja...
jgn tension2 apa2 pun rakan2, kwn2, sahabat2 n teman2 yg ada insyaAllah akan menjd telinga utk mendengar n mulut tuk memberi nasihat o pendapat jika perlu...

so dari abi SYMP (saya yg menurut perintah)tu la yg ada kt di akhir surat jabatan kerajaan walau xde kt kamus diri kita...
ingt masa kita interview dulu2....
saya sanggup semua saya sanggup yg xleh lupa anta k tang mana pun saya sanggup.hehehe... bkn pak sanggup o mak sanggup tp sanggup semata2 tuk dpt keja ngan gomen...
biler dh dpt kena wat la, ingat kesanggupan kita masa interview dulu2...
Harap bersyukur n ucapla alhamdullilah kerna masih ada bos yg ambil pedulik ngan kita. salah kita je dia marah salah dia pun dia marah..dr apa yg kita wat xde sapa2 yg ambil pedulik..
nk ke g pejabat kerani2 ada bos ada tp xde org pedulik yg kita ni ada keja kt pejabat tu...huhuhu... tragis beb...
harap2 apa yg abi nukilkn nukilan otak ni dpt sama2 ingt mengingati ant. satu sama lain.

jgn terlalu pk yg ari2 kita ke pejabat nk kena kerja.cuba tukar mentalilti kita.ari2 aku nk beribadah kpd Allah wlw sibuk mana aku, dlm keta otw ke pejabat, wlw aku dimarahi kt pejabat tu semua rezeki yg Allah bg kt aku sbg rezeki yg halal tuk aku n keluarga aku...InsyaAllah niat kita akan berubah bkn g keja tp beribadah kpd Allah...nampak x positif nyer.
jgn ingt kita tonggang tonggek mengadap kiblat tu saje ibadah kita pd Maha Pencipta byk cara.cuba positifkn diri kita, kesian kt diri kita penat n bz kt pejabat balek umah kena layan suami lak (bg sang isteri)tu pun ibadah yg kita xperasan o xtau langsung...byk2 berzikir k..
zikir tu ibadah yg senang kita wat beramai yg wat n perasan...

so senyum lah senyum lah hai chikmin...
=)

Chaiyok....

LebahNakaL...

Minie said...

ida : sekati akuler nk citer pasal apa.. kira okler tu citer pasal lembu.. kang aku citer pasal mimi ngan uji kang..kang...

abi : uikks!.. panjangnya mukadimmah.. huhuhu!.. pe2 pun abi thanks for ur support.. mmg betul pun.. boss aku ada satu jerk.. sape lg.. pprn pe jadah plak.. dia tak masuk dlm ini buku.. wat nyemak jerk!.. huahuahua!.. almaklongler akk neh kekadang emo gek.. hengat korang je ke gheti emo.. haku pun ada pasaan jugak!.. uhuk!..uhuk!.. tp takpe akk tak kesah yg penting tak usik org.. kang kalo aku dh muncong sedepa tu pepahamler erk!.. sabo jelah.... adios!..

mak iti Jr said...

kite pon manusia..bos pon manusia
sepatutnya faham memahami. gaji dibyr utk tugas yg dilaksanakan bkn utk dimarahi. kalu betoi kesilapan yg kita lakukan, kita usaha betoikan tp kalu bos yg buat silap tp marahkan kite, apa relevannye?

jwpnnye ialah, "kita adalah manusia"..jd apa tujuan blog dilakukan hanyalah utk meluahkan perasaan. sebagai penenang tika marah supaya perkara yg tidak sepatutnya dilakukan.

oleh itu kita berhak utk menulis perasaan kita..suka,duka,gembira atau pon terluka. sebab kita MANUSIA. jd jangan kritik perasaan yg di alami manusia yg menulis blog.selagi ia tidak mengabaikan kerja atau menjual maruah bangsa n negara yg terchinto!

kdg2 ade individu yg merasa x perlu meluahkan pd kwn2,sahabat2 atau pakar kaunseling. mereka lebih selesa menulis kerana tiada yg akan buat judgementel decision for them.

sekadar nasihat, boleh. tp fahami situasi penulis blog.

apa2 pon chikmin, teruskan menulis 'diri ko yg sebenar' and yes, think positive hahahahha

$yaf!d@h_88 said...

aku pun sokong... ngan kawan ko tue.. teruskan menulis.. nie kite nak meluahkan oso hati kite... bukan senang kite nak ceritakan kat orang masalah kite.. so dengn cara ini kite boleh luahkan perasaan kite.. cayok..cayok...