THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, June 09, 2009

Aku dan PC ku...

2, 3 menjak neh aku tak tahu apa yg letih sgt.. nk update blog pun cam malas je disamping aku lebih interested pd umah satu lg tuha.. dolu2 dioffer jual mahal.. skang2 bila dh tau asek g umah sana je.. umah cni dh jd umah spiderman plak dok sawang sana cni tak dijenguk2.. eh lupa plak aku mmg suka buat umah pehtu agk2 dh boring cari udara len plak.. bak kata abg is suka buat keje tak abes.. eh ya ke?.. cemana nk buang tebiat buruk neha?..

Erm.. rutin aku skang tiap2 pg smpai je opis terus buka email bos… then check or reply mana yg bulih n rasa penting print out bg kat dia tgk terus.. then buat keje2 besa gek.. rekod srt, agkt tepon, arrange meeting, buat air (kalo rajinler time tu) pehtu layan keje2 sampingan len yg ‘dorang’ dok sibuk bg kat aku tu.. byk btol bos aku erk?!.. ramai plak ke berminat nk suh aku jd assistant dorang.. sungguh hampeh bunyinya!.. uhuk!..uhuk!.. cemana tak letih?.. kang blk umah keje2 yg selambak pun aku tak buat2.. pehtu layan plak channel baru mustika tu.. best gek.. aku dh potong channel movie sbb aku bukan ada masa nk tgk sgt.. dok berabis bayo je bln2 pehtu aku bantai ngadap komputer n katil je.. huhuhu!.. koser mak nyah!.. baik potong je n tgk mana yg btol2 aku rasa worth utk aku n family… skang kena bajo jimat.. byk btol aku kena buat pehni.. I’m really need money for my own future.. nk repair tu nk repair ni, nk renovated itu ini, nk bli tu nk bli ni, nk apa lg erk.. owh kakak aku plak dh ajak aku joint dia utk korban lembu thn ni.. isk raya posa pun tak lg dh bising pasal lembu.. nk booking katanya.. duit gek tu erk.. tp yg tu pun penting gek.. cemana ar?!..dh kurangkan kat astro pehni nk kurangkan kat broadband plak.. dengo2 pakai line satu lg tu mcm ok je.. nnti nk pk plak utk tuko line.. (but remember after 1 yrs erk!.. this is just promotion price.. ok i’ll be fine!) hehehehe.. erm apa lg aku nk jimatkan erk?.. haaa!.. pehni minie kena bajo diet plak erk.. diet perot n poket n nafsu.. nmpak itu nak.. nmpk ini nak.. suma dia nk borong.. tauler tgh ada sales.. giler btol minah ni kalo soping.. e.t ko jgn nk geleng2 erk.. kang aku bawa lari intan kang.. hahahaha!.. yelah.. yelah.. pehni minie dh insaf.. (itupun sbb bkt dh kena tarah.. so tak gheti2 dok diam2 je kat umah?.. uwaawaawaaaaa..) so abi, nmpak gayanya mmg takdeler peluang tu utk joint ur business.. modal pun tak nmpak bayang.. we are already full books!.. so jgn tanya2 lg arr.. mcm si poji tuha.. asal tgk muka aku je dia buat ayat neh “kak, bila nk joint kitowang?”.. letih aku nk jwb si poji ni.. dh sama mcm sarmin je dok invited aku joint dia masa mula2 aku masuk keje kat cni dlu.. kang baki tinggal negatip ada plak g batur pjm kat along pehtu kena kurung kat bwh kolom.. ayooo manyak takot wooo!...

3,4 menjak ni gek komputer aku kat opis buat hal.. agaknya dia tgk tuan dia cam dh bengong2 sket so dia pun ikot sama majuk jd bengong terus!.. slalu2 bila aku on/off nk gek dia berfungsi lg.. tp kali ni btol2 kondem!.. eh tlg erk.. aku jarang d/load bukan2.. just chating adaler sket tp takler smpai tak ingat buat keje.. huhuhu!.. well seb baik bos aku yg kdg2 mood dia pun on/off tu tiba2 terbaik ati n tersimpati nk bg aku pjmkan laptop dia.. so apa lg tunggu? belasah jelah.. tgk marah2 pun dia bg gek aku bedal laptop dia.. apa maknanya?.. takde maknanya.. hahahaha!.. just bersyukurler.. stil ada gek org yg prihatin pd aku dlm keadaan kesewelan nk buat keje takde pc.. itu pun gara2 aku mcm org giler kulur kilir dok mengemis pc org.. seb baik tak kena sembur “woii aku pun nk guna jugak.. menyemak btl ar dia neh..g men jauh2 sana!” agak2 kalo ada org ckp cemtu mau gek aku buat tawaf kat bangunan sultan semail tu 18 kali.. pehtu lari blk umah terus!... huahuahua!... ce korunk observe jap kat pc aku neh.. meroyan nk tuan baru ke apa?


ni masa muda2 dlu ar.. eh salah masa dia tgh tak buat hal lg.. sempat lg amek gambo tu..




haa tgk dia dh majuk!.. so aku letak diam2 kat blakang jelah.. ida kata "baik ko letak kat bilik blakang je terus kak.. buat penuh meja ko je".. isk ida neh tak sensitip lgsg ngan perasaan komputer aku tu.. kecik ati dia dengo tau!..




niler laptop boss aku.. ari2 aku buka pasang maklongler hak org.. khikhikhi.. pst..pst.. jenuh aku kena perli ngan bebudak opis tau.. gara2 guna hak kerajaan which is not belongs to me.. uwaa!..

1 sedara dunia akhirat:

mak iti Jr said...

cun gak lappy hang tu minie,..ce anto kt 'doktor lappy'..mungkin dorang lg tau mslh nye tu..

kalu dibior takot melarat lak..bkn singit 2 ko bli tu minie..